Opdracht 13: Het rode scherm

Gestart door hillo, januari 22, 2007, 23:36:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

Afgelopen executie heeft een van jullie achter de rug van de anderen om te horen gekregen dat zijn/haar scherm rood was. Diens gezicht stond echter op groen! 1 van jullie is deze persoon en aan hem/haar is de taak niet ontdekt te worden. De personen die een groen scherm hadden krijgen nu de opdracht uit te vinden wie het was.

Jullie mogen in dit topic allemaal aan 3 personen naar keuze 1 vraag stellen (mogen verschillende zijn) om er zo wellicht achter te komen wie het rode scherm kreeg. De personen met een groen scherm zijn verplicht op deze vragen de waarheid te spreken en degene die rood kreeg mag op 1 van elke 2 vragen liegen (dus als je op de eerste liegt moet je op de tweede de waarheid spreken!).

Vragen die niet mogen zijn:

- Ben jij de mol?
- Op wie heb jij afgelopen test gestemd?
- Welke kleur had jouw scherm?
- Vragen die qua inhoud op bovenstaande vragen lijken.
(- mogelijk worden hier nog vragen toegevoegd, maar dan horen jullie dat)

Als iemand van de crew toch merkt dat er op een vraag gelogen wordt waar dat niet mag (de crew weet veel) kost dat 500 uit de pot per keer!

Jullie krijgen hier precies 3 dagen voor. Na die 3 dagen moeten jullie allemaal in dit topic bekend maken wie jullie denken dat de persoon met het rode scherm is! Voor elk goed antwoord verdienen jullie 1000 euro voor de pot, maar voor de 'afvaller' geldt het volgende: als 2 of meer zijn/haar naam noemen, vliegt hij/zij alsnog uit het spel. Weet echter niemand of 1 persoon wie de afvaller is, dan gaat de op-een-na-slechtste uit het spel!

Succes!

p.s. Om de mol geen directe invloed te geven op de afvallers is die niet ingelicht over wie er afgevallen is. Natuurlijk is dit wel bekend indien de mol zelf de afvaller is!

hillo


Luc

:o Spannend! Als je dus een groen scherm hebt gehad kan je er alsnog uitvliegen :P Da's ergens wel oneerlijk eigenlijk :P

Maar... als je een vraag gesteld hebt die je dus niet mag stellen (Ben jij de mol? etc.), mag je dan opnieuw een vraag stellen aan diegene of heb je je kans dan verspeeld?

hillo

De vragen die nu al bij verboden vragen staan zijn verboden vragen, stel je die, dan verspeel je een kans. Echter kan het zijn dat ik of Sjors zie dat iemand een vraag stelt die eigenlijk ook niet kan. Dan krijg je dat te horen en mag je alsnog een andere vraag stellen ;) (deze vraag wordt dan wel toegevoegd aan het lijstje en is dan 'verboden')

Mocht zo'n vraag al beantwoord zijn heb je geluk gehad, maar wordt ie alsnog toegevoegd aan het lijstje ;) (wordt allemaal wel vermeld..)

poltergeist

#4
Ok hier het plan voor de personen die er niet uit willen.

We hebben elk 3 vragen. In totaal dus 24 vragen. -1 saboteur die erin wil blijven = 21
De persoon moet 1 keer de waarheid spreken en daarna 1 keer liegen (of omgekeerd). We moeten dus iedereen 2 keer dezelfde simpele vraag stellen.
iedereen 2 vragen = 16 vragen die nodig zijn.

Als iedereen meedoet die erin wil blijven halen we het dus.

Ik stel voor dat de vraag die we aan iedereen stellen wordt: "ben je een man/vrouw" (aanpassen)

Als je erin wil blijven moet je de waarheid spreken. Anders breng je jezelf in moeilijkheden. Dus geen trucjes Jorg.

ik vraag dus:

Jorg: Ben je een man?
Judith: ben je een vrouw?
Elise: Ben je een vrouw?

Jorg

jah Mario ik ben een man

ik ga trouwens niet akkoord, alleen was t al maar omdat je mij meteen blamed
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

poltergeist

Jij zegt toch ook altijd dat ik de mol ben, dat is pas blamen.

hillo

Aantal vragen over:

- Mark 3
- Luc 3
- Mario 0
- Jorg 3
- Judith 3
- Elise 3
- Marianne 3
- Christien 3

Nog te beantwoorden vragen:

- Mark 0
- Luc 0
- Mario 0
- Jorg 0
- Judith 1
- Elise 1
- Marianne 0
- Christien 0

Lies

#8
Ja mario, ik ben een vrouw

poltergeist

Noem jij mij nu Jorg :o. Hoe durf je. :P

Iedereen blamed me maar  ;D


LC

Mario: Ben je een man?
Luc: ben je een vrouw?
Christien: Ben je een vrouw?

vieffan

*kijkt* ja ik ben een vrouw mark ;)

Luc


Juudith

Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Juudith

Ik ben er trouwens morgen niet.. De hele dag niet. Zit tot 22.00 op school
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.