Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 18: Hoogteverlies

Gestart door hillo, maart 12, 2007, 19:25:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

Om te beginnen heb ik 2 mensen nodig die zich in dit gevaarte durven te begeven:



De andere 2 gaan deze 2 waaghalzen begeleiden!
Zorg dat jullie het allevier eens zijn over deze indeling!

poltergeist

met enig overleg:

In de ballon
-Judith
-Elise

Op de grond
-Mario
-Christien

Juudith

Ik wilde net zeggen dat ik wel in de ballon wilde :P Dus komt goed ^_^
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

hillo

Citaat van: Juudith op maart 12, 2007, 20:10:40 PM
Ik wilde net zeggen dat ik wel in de ballon wilde :P Dus komt goed ^_^

Geen achtbaan helaas, maar toch iets waaghalzerigs! :P

Juudith

Citaat van: hillo op maart 12, 2007, 20:25:39 PM
Citaat van: Juudith op maart 12, 2007, 20:10:40 PM
Ik wilde net zeggen dat ik wel in de ballon wilde :P Dus komt goed ^_^

Geen achtbaan helaas, maar toch iets waaghalzerigs! :P
Ja, dankje ^_^
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

hillo

Zodra ook Christien ermee accoord is gegaan kan het spel beginnen! :)

vieffan


Lies

Citaat van: hillo op maart 12, 2007, 23:04:13 PM
Zodra ook Christien ermee accoord is gegaan kan het spel beginnen! :)
:o en ik dan? :(


(vin t wel ok hoor:P)

hillo

Jij had toch al met Mario afgesproken? :P

hillo

#9
In de ballon liggen 12 dingen:

Citeer- een gouden sleutel van 500 gram
- een zilveren kandelaar van 5000 gram
- een microfoon met stemherkenner van 300 gram
- twee abnormaal zware bonuspunten van 500 kilogram elk
- een verzegelde envelop van 10 gram
- een piano van 300 kilogram
- een motor van een auto van 100 kilogram
- een 300-delige encyclopedieset van 1000 kilogram
- 5 kilo drop
- een paard van 250 kilogram
- een complete groepsfoto van Mol Online 8 die hooguit 2 gram weegt

Als de ballon zo ingeladen is haalt hij een hoogte van 323 meter. Dit is de hoogte die van belang gaat zijn deze opdracht, want hoe slechter jullie zijn, hoe dichter jullie bij de grond zullen komen. Dit kan voorkomen worden door voorwerpen uit de ballon te smijten! Voorlopig is er niks aan de hand en houden jullie een constante hoogte. Zodra jullie de grond raken stopt het spel en is het tot dan toe gewonnen bedrag van jullie.

Hoe winnen we geld?

De 2 aan de grond krijgen steeds 3-keuzevragen voorgeschoteld. Elk antwoord leidt naar een bepaald coördinaat dat via bijvoorbeeld google earth om te zetten is naar een stad. Naar deze stad zullen de 2 aan de grond de ballon moeten sturen. Als de ballon bij de juiste stad aankomt vinden ze daar een opdracht waarvoor ze een voorwerp nodig hebben uit de ballon. Slechts 5 voorwerpen zijn echt nodig. De andere 5 zijn overbodig en enkel gewicht dat de ballon belemmert ver te komen. Om dit loze gewicht kwijt te raken mogen de ballonvaarders op elk moment in de opdracht ervoor kiezen iets uit de ballon naar beneden te gooien. Hier win je hoogte mee...

Om terug te komen op de vragen: bij een goed antwoord ga je naar de juiste stad. Echter, bij een fout antwoord kom je bij een onjuiste stad aan. In elke onjuiste stad is een vogel. Deze vogel heeft de gewoonte om elke ballon te prikken! Zodra je dus in een verkeerde stad aankomt wordt je ballon lek geprikt en begin je hoogte te verliezen (je maximale hoogte daalt dus). Dit hoogteverlies verschilt per stad.. Om deze hoogte terug te winnen moeten er dus voorwerpen geloost worden (Hoe zwaarder, hoe hoger je komt)!

Voorwerpen die al gebruikt zijn bij een opdracht worden daar achter gelaten, maar maken vreemd genoeg niks uit voor de hoogtebepaling daarna...

Elke opdracht die slaagt levert 1000 euro op voor de groepspot!

Het kan natuurlijk zo zijn dat er een voorwerp geloosd wordt die later nog nodig blijkt te zijn voor een opdracht. Als dat gebeurt moet je maar eens goed nadenken of de mol niet stiekem aan het werk geweest is.......

Hoe verplaatsen we de ballon?

Een van de 2 aan de grond moet de stad naar keuze in het rood plaatsen!

hillo

De opdrachten mogen met z'n 4en gemaakt worden, evenals de 3-keuzevragen. De oplossingen mogen alleen geplaatst worden door iemand uit de goede groep! (vragen: grond, opdrachten: ballon) Oplossingen in het rood graag!

Als er echt niks anders meer op zit mag een van de twee kandidaten in de ballon er voor kiezen om er uit te springen. Deze ligt dan uit de opdracht... Voor beide kandidaten wordt 50 kilogram gerekend!

hillo

Mario en Christien:

Vraag 1: Wie was de allereerste hoofdverdachte deze Mol Online?

A) Luc -----------> 53º13'09.23" N     6º34'31.33" E
B) Jorg ----------> 52º43'32.56" N     6º28'46.32" E
C) Elise ---------> 51º46'32.20" N     5º56'00.88" E

Marloes

Ik vind het een goed verzonnen opdracht.. wie heeft hem verzonnen? Mijne compliments :P

hillo


vieffan

hoe meoten we dat nou weer weten :lol:

ik gok op elise C wat denken jullie?