Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opdracht 20: Dilemma's

Gestart door hillo, april 09, 2007, 19:56:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

In deze eerste finale-opdracht mogen jullie gaan bewijzen hoeveel jullie over elkaar weten. Allereerst wordt jullie gevraagd een lijst in te vullen (deze krijgen jullie via PM). Als alle lijsten binnen zijn spelen we de opdracht. Die horen jullie dan vanzelf.. Je mag niet met elkaar overleggen over wat jullie ingevuld hebben!!!

hillo

Goed, ik heb alles binnen. Hier komen de dilemma's te staan en de 2 anderen moeten tot een gezamenlijk antwoord komen! Elk dilemma dat goed voorspelt wordt levert €500,- voor de pot op, elke fout die gemaakt wordt neemt weer €500,- van dat bedrag weg. Jullie kunnen dus niks verliezen deze opdracht, maar wel met niks eindigen! Als een hele reeks dilemma's goed wordt voorspeld (dus bijvoorbeeld alledrie van Elise) dan verdubbelen we die 1500 euro's naar 3000 euro's!

We beginnen met de dilemma's van Christien!

hillo

1) Christien vertelde ons dat ze een echte uitslaper is... We geven haar daarom nu het volgende dilemma:

Uitgaan mag, maar dan mag Christien noooooit meer uitslapen óf uitslapen mag, maar dan kan ze nooit meer uit 's avonds!

Juudith

Ik denk het eerste, maar twijfel nog heel erg. Dus Elise, zeg het maar :P
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Lies

ik ga ook voor dat eerste maar ik heb dr een slecht gevoel over :-\

Juudith

Ik ben ook een echte uitslaper, maar ik zou wel zonder kunnen.. Zullen we gewoon voor het eerste gaan?
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Lies

Citaat van: Juudith op april 11, 2007, 12:48:40 PM
Ik ben ook een echte uitslaper, maar ik zou wel zonder kunnen.. Zullen we gewoon voor het eerste gaan?
ja is goed

Juudith

Uitgaan mag, maar dan mag Christien noooooit meer uitslapen
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

hillo

Christien antwoordde als volgt:

1) als ik dan alleen niet meer 's avonds uit kan ga ik voor het uitslapen. :P

Helaas, maar gelukkig hadden jullie nog niks! De teller blijft dus op 0 staan!

hillo

2) Christien is natuurlijk een grote vieffan, dus vandaar ook het volgende dilemma:

Ze mag een maand lang spenderen met vivienne, maar ziet haar vervolgens nooit meer (ook niet op tv) óf ze ziet vivienne nooit meer in het echt, maar wel gewoon op tv...

Juudith

Ik denk dat ze voor het eerste zou gaan. Een maand met vivienne is natuurlijk supervet. in het echt zien telt 20x zo zwaar als op tv.. Lijkt me.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Lies

mij juist de tweede maar ga maar voor die van jou xD

Juudith

Ze mag een maand lang spenderen met vivienne,
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

hillo

Christien zei:

2) ja poeh! dat is gemeen . :P dan kies ik er voor haar nooit meer in het echt te zien. zeker als het betekend dat ik haar niet meer op tv kan zien de rest van de wereld haar ook niet meer kan zien (A). (wat ben ik toch goed voor de wereld)  ::)

Alweer niet goed.. Maar bekijk het positief, jullie kunnen nog steeds niks kwijtraken!

hillo

De laatste van Christien:

3) Op dit moment vervalt haar plaats in de groep. Aan welke al afgevallen kandidaat zou zij die geven?