Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Nieuws

Gestart door Tinuzzz, oktober 25, 2005, 18:27:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinuzzz

Hier komt al het nieuws te staan.
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Tinuzzz

#1
In de eerste maand spelen we Big Brother.

Iedere week komt er:

- 1 weekopdracht
- 1 afvaller en stemmingsronde

De weekopdracht komt maandag of dinsdag.
De stemmingsronde woensdag.
Is je stem v??r donderdagavond (6 uur) niet binnen, is die stem voor jou!
De afvaller komt donderdag erop te staan.
Dan zijn jullie vrijdag "vrij".
Zaterdagavond komt de Aanzit in een speciaal gemaakt topic waar alleen jullie mogen komen.
Die staat een uur aan, waarin we kunnen praten over de voorgaande week.

In tegenstelling tot te echte BB hebben jullie geen keuze in jullie eten.

In de tweede maand spelen we Expeditie Robinson.

We hebben twee fases:

- Eerste fase (-> groepsverband)
- Tweede fase (-> individueel)

In de eerste fase:

spelen we natuurlijk met de eilandraad, prijzen, immuniteit voor de leider (iedere week een ander)
En eliminatieproeven. Hierbij wordt er gekeken naar een Populariteitspoll, dat houdt in dat er gestemd moet worden, iedereen mag een stem uitbrengen op iemand wie zij zien als Robinson! Vervolgens worden de stemmen geteld, alle stemmen van de deelnemers uit Kamp Zuid worden bij elkaar opgeteld en natuurlijk ook andersom, het team met de minste stemmen moet helaas naar de eilandraad! Die eilandraad wordt gehouden op MSN.
Ben je er niet: stem voor jou!

In de tweede fase:

De tweede fase oftewel de beroemde Samensmelting, nadat er een aantal kandidaten zijn afgevallen worden de twee kampen ??n kamp! Dus iedereen komt bij elkaar in Kamp Robinson, vanaf nu wordt er individueel gespeeld, er kunnen speciale stemmen gewonnen worden en natuurlijk immuniteit voor de eilandraad!

Er is dus hier ook geen finale, net als in BB!

De speciale stemmen:

Deze stemmen zijn voor de eilandraad, hieronder staan de drie stemmen en de uitleg per stem:
- Dubbelstem = Deze stem kan worden ingezet door iemand twee stemmen te geven.
- Witte stem = Deze stem kan worden ingezet door ??n stem ongedaan te maken van jezelf.
- Zwarte stem = Deze stem kan worden ingezet door ??n stem aan twee personen te geven.

Iedere week kun je een stem winnen.

In de derde maand spelen we Wie is de Mol?:

Ik denk dat ik dit niet hoef uit te leggen.
Maar voor degene die 6 jaar lang geen TV heeft gehad is hier toch nog een uitleg.

Dit is de spel uitleg:

Iedere week komen er 2 opdrachten.
Iedere week komt er 1 test. Daarbij vallen er iedere keer 2 af. We doen zonder percentages. En met een geldpot.

Maar er is 1 Mol, die probeert alles te saboteren door opdrachten te saboteren. Mede-kandi's op een ander spoor te zetten enz.

WIDM spelen we niet meer!!

In de vierdederde en laatste maand spelen we Peking Express.

We spelen in koppels van twee. Die moeten in elke week 2 opdrachten/vragen maken over een bepaalde stad waar ze zijn.

In week 1 zijn jullie in: Parijs
In week 2 zijn jullie in: M?nchen
In week 3 hebben jullie een lange reis: Kiev
De finale wordt gespeeld in Moskou!
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Tinuzzz

#2
Op dit forum zal begin volgend jaar iets nieuws plaatsvinden, genaamd Expeditie Peking Mol.

Het wordt 3 maanden gespeeld, en elke maand in een andere online spel.
Als het succesvol wordt, zal het seizoen erna het weer gespeeld worden.

1e maand: Big Brother
2e maand: Expeditie Robinson
3e maand: Wie is de Mol
3e maand: Peking Express

Tussen iedere maand zal wel een pauze zitten. En als je op vakantie gaat, proefwerk etc. Laat dat voorgaan, en leg gewoon een andere keer uit waarom je er niet was. En als je iets belangrijks gemist hebt, haal je dat gewoon weer in!

[LATER MEER]
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Luc

Vraagje: Bij widm als je de mol bent, zit je dus zowiezo bij peking express... is dat niet een beetje oneerlijk?

Tinuzzz

Nee, want er wordt geloot! Dus iedereen heeft die kans.
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Tinuzzz

We beginnen begin volgend jaar, omdat er nog een lopend seizoen is.
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Sjors

Citaat van: _Luc_ op oktober 25, 2005, 18:59:09 PM
Vraagje: Bij widm als je de mol bent, zit je dus zowiezo bij peking express... is dat niet een beetje oneerlijk?

Is het dan niet eerlijker om Wie is de mol als eerste van de vier te spelen? In plaats van redelijk op het eind?

Juudith

widm heeft altijd een finale he ;) anders heb je nog maar 3 mensen over voor het volgende spel  ::) :-\
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Tinuzzz

Citaat van: Sjors op oktober 26, 2005, 12:25:15 PM
Citaat van: _Luc_ op oktober 25, 2005, 18:59:09 PM
Vraagje: Bij widm als je de mol bent, zit je dus zowiezo bij peking express... is dat niet een beetje oneerlijk?

Is het dan niet eerlijker om Wie is de mol als eerste van de vier te spelen? In plaats van redelijk op het eind?

Hoezo is dat eerlijker?
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

kuifie

tjah meer afvalkans na je "gratis" doorgaan,

maar opzich wel te doen, al is het best intensief.
komt hopelijk wel goed :D

Shortie

jammer dat we voorlopig nog niet beginnen  ;)

Luc

En als je als laatste widm doet is de kans er dat niemand de mol wil zijn...die kan immers niet meer winnen!

alfroj

das altijd bij wie is de mol Luc :P
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

kuifie

ja maar niet in de zin dat je al die andere spellen voor niets bent doorgekomen,
je hebt dus een aantal mensen niet verslagen, ach eigenlijk maar 1

Luc

Citaat van: alfroj op november 08, 2005, 08:59:26 AM
das altijd bij wie is de mol Luc :P

Idd wat kuifje zegt.... Je hebt dan al 3 hele rondes overleefd en wil erg graag winnen... maar dan is er de kans dat niemand de mol moet zijn... dan kan je vastlopen!

Het moet niet, maar het kan!