Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

LC's Schrijfsels

Gestart door LC, februari 23, 2006, 14:24:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Willen jullie het verhaal Rode luchten/Zwarte Gronden nog aflezen?

Ja
5 (71.4%)
Nee
2 (28.6%)

Totaal aantal stemmen: 6

hillo

Citaat van: LC op april 01, 2009, 20:03:16 PM
'Weet je wat ons probleem is?"

Dit is de enige fout die ik zo snel nog zie ;)

Verder mooi geschreven. Is zeker een gave waar je trots op kunt zijn denk ik zo :)

Lennart

?', is ook fout, omdat je de vraagteken al gebruikt om het einde van de zin in het citaat aan te geven. Komma's die je buiten de aanhalingstekens plaatst, moeten daar staan omdat ze het citaat onderbreken, of omdat het citaat wordt afgebroken aan het einde van een zin met een punt (maar omdat je niet middenin een zin een punt kunt zetten, verandert dat in een komma buiten de aanhalingsteken sluiten). Alleen wanneer de komma deel is van het citaat, plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.

'Zeg dan wat!' schreeuwde hij.
'Mag ik wat vragen?' vroeg ze.
'Dat vind ik niet leuk', bromde ze nors.
'Alleen wanneer de komma deel is van het citaat,' legde hij uit, 'plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.'
'Alleen', zei hij 'wanneer de komma deel is van het citaat, plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.'

Zeg maar ^^
Is that you in the button's box, making all that noise?

LC

Citaat van: Lennart op april 03, 2009, 19:32:09 PM
?', is ook fout, omdat je de vraagteken al gebruikt om het einde van de zin in het citaat aan te geven. Komma's die je buiten de aanhalingstekens plaatst, moeten daar staan omdat ze het citaat onderbreken, of omdat het citaat wordt afgebroken aan het einde van een zin met een punt (maar omdat je niet middenin een zin een punt kunt zetten, verandert dat in een komma buiten de aanhalingsteken sluiten). Alleen wanneer de komma deel is van het citaat, plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.

'Zeg dan wat!' schreeuwde hij.
'Mag ik wat vragen?' vroeg ze.
'Dat vind ik niet leuk', bromde ze nors.
'Alleen wanneer de komma deel is van het citaat,' legde hij uit, 'plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.'
'Alleen', zei hij 'wanneer de komma deel is van het citaat, plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.'

Zeg maar ^^

Dan heb ik het verkeerd uitgelegd gekregen ;D Ik zal er op letten ;)

Maar om daar nou je leesplezier door te verpesten...... Ken ook mensen die schrijven zonder interpunctie... Dit waren vier fouten.....

hillo

Citaat van: Lennart op april 03, 2009, 19:32:09 PM
'Alleen', zei hij 'wanneer de komma deel is van het citaat, plaats je hem voor het aanhalingsteken sluiten.'

Na "zei hij" moet toch ook een komma?

Lennart

I'm very nitpicky like that :P

En ja, Hillo, daar moest ook een komma, mijn fout.
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo

Citaat van: Lennart op april 04, 2009, 19:21:40 PM
I'm very nitpicky like that :P

En ja, Hillo, daar moest ook een komma, mijn fout.

Dat soort dingen vallen mij altijd op om half 3 's nachts na een avondje in de kroeg gezeten te hebben 8)