Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

The Godfather

Gestart door Sjors, april 10, 2006, 18:16:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Niet het allerbeste spel, maar ik heb hem uitgespeeld!
Lijkt wel veel op GTA, alleen iets minder uitgebreid en iets makkelijkere missies

~McDuck*

Wat vind je er dan niet het allerbeste aan? Je klinkt er nogal negatief over :P

Lenwë Culnámo

niet de beste, maar wel de allerduurste ooit!!!!!
Wat EA allemaal niet doet om GTA te overtreffen :p

~McDuck*

Tegenwoordig zijn alle games €60,- dus zeur niet.

Ennuh, waarom is het spel volgens jullie dan niet de beste?

Lenwë Culnámo

Het duurste om te maken bedoel ik.
Dat snap je toch wel?

Ulysses

Mwa,

Ik heb hem uitgespeeld en hoewel ik me best vermaakt heb tijdens het spelen, is ie toch niet je van het... :-\

Mijn eerste indruk was dat het een 'slechte mafia (verwijst naar het spel mafia qua setting, inhoud en uiterlijk), met de gameplay van GTA (verwijst naar het spel GTA qua schermopbouw, kompas, manier van kijken ed, en qua besturing)' was. Het besturen ging in het begin redelijk waardeloos ('k speel vaak FPS games en ben gewent zijwaards te kunnen lopen, in dit geval kan dat alleen als je je wapen gericht hebt anders draait je beeld), maar uiteindelijk went dat wel.

Qua inhoud, tsja wat zal ik zeggen? Er is zat te doen in het spel dat wel, maar bepaalde handelingen gaan op den duur vervelen en uiteindelijk wordt het allemaal nogal eentonig, het is allemaal meer van hetzelfde. Het einde is dan ook niet echt een einde, maar geeft meer het idee dat de stapel op is... (geen idee of jullie begripen wat ik hiermee bedoel, maar ik weet ff geen andere manier om dit uit te drukken)

Qua the godfather (de film) zelf stelt ie ook een beetje teleur. Ok je moet bepaalde handelingen uit de film verichten, maar veelal is het spel meer vergelijkbaar met de setting (het hele mafia gedoe en alles daaromheen) dan met de inhoud.


Al met al zijn er ook goede dingen aan het spel, het is een spel waar je wel ff mee bezig bent, je hebt de mogelijkheid je karakter een beetje te 'individualiseren' (denk Sims-achtig, kleren en gezicht en postuur keuze), bij iedere handeling verdien je respect en naderhand groeit je respect leven en kan je je skills upgraden EN (en ik moet zeggen dat ik dat zelf zeer prettig vond spelen) auto's gaan aan de kant als je claxoneert! Een godsgeschenk als je van de ene kant van de map naar de ander moet. Hoewel dit lang niet het enige spel is waarbij dat kan, is het in dit spel erg handig aangezien je nogal vaak van hot naar her gaat en je geziene de eentonigheid je zeer snel zou irriteren als je ook nog iedere keer een half jaar erover doet voordat je ergens bent.


Kort samengevat; The godfather is een redelijk spel waar je wel even mee bezig bent, echter zou je van een dergelijk spel meer verwachten, dit zowel qua uiterlijk als inhoud. Als je je snel stoort aan eentonigheid moet je het niet spelen. Mocht je ooit moeten kiezen tussen Mafia en The godfather, zou ik zeker voor Mafia gaan, hoewel dat spel veel ouder is, is het qua uiterlijk vergelijkbaar en is de inhoud minstens drie keer zo goed...

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


~McDuck*

Geweldig review! Echt 5/5!

Even nog over het claxoneren :P Door van hot naar her te rijden en dat de auto's NIET aan de kant gaan, krijg je skills ;)
Maar het is wel realistische ja!

Ik heb de GodFather even gespeeld bij een vriend van me. De eerste indruk was goed, maar misschien is het als je verder speelt het wel eentonig.

Maar het lijkt me zo biezo erg lastig om een film als the Godfather, na te maken, met een zelfde gameplay als die je zou verwachten.

Ulysses

Citaat van: ~McDuck* op mei 11, 2006, 22:10:09 PM
Geweldig review! Echt 5/5!

Even nog over het claxoneren :P Door van hot naar her te rijden en dat de auto's NIET aan de kant gaan, krijg je skills ;)
Maar het is wel realistische ja!

Ik heb de GodFather even gespeeld bij een vriend van me. De eerste indruk was goed, maar misschien is het als je verder speelt het wel eentonig.

Maar het lijkt me zo biezo erg lastig om een film als the Godfather, na te maken, met een zelfde gameplay als die je zou verwachten.

Thnx, ;D
     De mensen die zo skills willen opdoen blijven maar lekker van de claxon af, ik ben er iig dankbaar voor :P Trouwens als je achtervolgd wordt door een auto met mensen die op je schieten (of door de politie) gaan ze vanzelf aan de kant, dus dat is opzich wel realistisch ja.
     Als je het even speelt is het best leuk ja, maar op den duur wordt het inderdaad wat eentonig. In het begin is het nog redelijk afwisselend.
     Een spel met betrekking tot een film is altijd lastig, omdat er altijd mensen zullen zijn die er meer van verwachten dat dat je uiteindelijk terug ziet, dus wat dat betreft hoop ik nooit op iets en zie ik wel hoe het is. Echter vind ik dat het spel toch een beetje valse verwachtingen opwekt en vind ik zonde. Dit komt niet door de film of het spel zelf, maar gewoon hoe het spel is aangeprezen zegmaar. Ze gaan promoten met de naam en de gelijkenis, maar uiteindelijk is het filmdeel dat je in het spel terugziet maar magertjes (maar anderzijds moet ik zeggen dat ik dat persoonlijk eigenlijk niet eens zo erg vind geziene het feit dat ik het geen al te spectaculaire film vond, want ongeacht of je rekening met de leeftijd van de film houdt, het blijft een film die slechts traag op gang komt). Als je er in je promotie nadruk op legt moet je dat ook echt terug laten komen in het spel, en wat dat betreft heb ik kritiek op de spel/film gelijkenis, maar dit staat dus los van het spel of de film... (ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik probeer te zeggen? ::))

Dat was 't wel weer :)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


~McDuck*

Ja dat is meestal het probleem van die spellen. Ze zouden eigenlijk gewoon een film uit moeten zoeken, er een spel van maken, maar gewoon een nieuw verhaal. Je kunt alles dan zelf veel anders en beter maken voor een game. Anders ben je zo gebonden en dat is denk ik wat het zo slecht maakt.