Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Hans [Verliezerseiland]

Gestart door Marloes, november 17, 2007, 23:11:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marloes

Hans



Naam & Voornaam : De Blauwe, Hans

Leeftijd : 45

Kleur ogen : Bruin-groen

Kleur haar : Voor de expeditie: lichtbruin. Erna: blond (door de zon en het zeewater)

Aantal kinderen : 2 (Leen en Hannes)

Hobby's : natuurstudie (zee-organismen en vooral Bryozoa), tuinieren en koken

Aantal kg vermagerd tijdens de expeditie : 9 kg

Lievelingsgerecht : Vis en schaaldieren

Lievelingsdrank : Milkshake met kokosmelk en batida de coco

Lievelingskleur : Blauw

Lievelingsvoorwerp : Microscoop

Waarom heb je deelgenomen aan dit programma? Ik voelde gewoon een onweerstaanbare drang om aan dit avontuur deel te nemen. Als kind wilde ik na het lezen van Robinson Crusoe ooit wel eens twee maanden op een onbewoond eiland doorbrengen en volledig 'back-to-basics' leven. Expeditie Robinson was de ultieme kans om dit mee te maken.

Zijn jouw verwachtingen omtrent het programma uitgekomen?
Voor mij waren het zoeken naar voedsel en genieten van de natuur twee prioriteiten. Jammer dat we met zo velen waren, want ik moest mijn oogst met teveel magen delen waardoor ik na verloop van tijd uitgeput raakte en serieus op mijn tandvlees zat. Gelukkig heb ik door naar mijn lichaam te luisteren mijn sterkte herwonnen. De proeven waren leuk maar voor mij van ondergeschikt belang. Deze horen echter bij het spel en ik heb me er dan ook, naar mijn mogelijkheden, volledig voor ingezet. Wat natuurervaring betreft zijn mijn verwachtingen meer dan uitgekomen, ik heb me geen seconde verveeld en er werkelijk de 'time of my life' gehad. Elke dag was een nieuwe uitdaging om andere planten- en diersoorten te ontdekken en hun eetbaarheid te testen.

Wat heb je geleerd tijdens de expeditie? Ik stelde vast dat ik mezelf eigenlijk al goed kende en dat dit mij heeft geholpen in mijn relatie tot de andere kandidaten. Ik ben wel tot besef gekomen dat ik in de toekomst meer aandacht moet besteden aan mijn familie. Ik zit ook volop nieuwe plannen wat mijn relatie betreft: mijn vrouw kan die enkel maar toejuichen... Ik heb geleerd over welke eigenschappen een goede Robinson moet beschikken. Ik uit nu sneller mijn mening of praat gemakkelijker over mijn gevoelens.

Wat is jouw levensdoel, jouw levensmotto? In het leven moet je soms een risico durven nemen en mijn doel is me zoveel mogelijk amuseren met mijn gezin, familie, vrienden en met mijn hobby's.

Bron: Robinsonfan.be