Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 6: Bank of Amsterdam

Gestart door Antonio, april 30, 2006, 15:33:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo


hillo

dus ff voor de duidelijkheid

Groep 1:

- Fabian -> pas 3
- Kelvin -> pas 4

Groep 2:

- Christien -> pas 2
- Jorg -> pas 5
- Mark -> geen pas

Groep 3:

- Marloes -> pas 1
- Robert -> geen pas
- Hilje -> pas 6

Faabjuh


Luc

#48
Er is een bankroof gepleegd. De mol heeft de bank van Hot Forum leeggeroofd, waar €3500,- op stond. Aan jullie de taak om zoveel mogelijk geld terug te halen. Hotforum heeft genoeg centen, dus mogen jullie de prijs zelf behouden. Na een speurenonderzoek van de politie is gebleken dat de Mol het geld heeft verdeeld over 3 banken, en dus 3 rekeningen. Ook heeft hij 6 pinpassen en een kaart van amsterdam achtergelaten...

De opdracht:
Zoek de 3 banken op de kaart, kraak de pincodes en haal het geld binnen.

De banken vind je op de kaart. http://members.home.nl/wieisdemol
Er zijn 3 werkende pinpassen met elk hun bijbehorende pincode. Deze pincodes kun je uitzoeken door middel van de volgende raadsels:


Pincode 1:
((35 * Geboortejaar Mystery1)+(som van alle getallen die Robert noemde in zijn Cijferlijstje/geboortedag Marloes)) / Geboortedag Jorg

Pincode 2:
((Optelsom geboortegetallen Mark * Banaan Marloes²) / Aantal reacties op het laatste mol verhaal) / Aantal dagen per maand * Netnummer Eindhoven

Pincode 3
(Dagen in 4 jaar + Datum inschrijving Laura) (Edit2: zonder jaartal!) / (Online uren Jorg + 1  - aantal letters huisdier Hilje)


Welke pincode aan welke pas hoort is niet bekend. Iedere pinpas kan alleen bij zijn eigen bank worden gebruikt. Hoe je ze aan elkaar koppelt? Puur gokwerk en het is dus van belang om goed samen te werken.

Alleen de bezitter van een pinpas kan het geld pinnen.
Hij moet dan posten:

{Ik, bezitter van pas ..., wil graag pinnen met de pincode XXXX, bij bank ...}

Is de pincode fout zal dit worden vermeld.
Is de bank fout dan zal dit worden vermeld.
Er kan maar 3x per pas een verkeerde pincode worden gebruikt.

Om zaterdagmiddag 12:00 belt de mol naar de banken op, zodat de rekeningen worden geblokkeerd.

Edit: Al het geld dat dmv gekochte hints word gekocht gaat sowieso van de bank af, of jullie nou iets winnen, of niet!

Succes!

Jorg

{Ik, bezitter van pas 5 wil graag pinnen met de pincode 2532, bij bank 3}
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

vieffan

35*1984+???? /3/24
  dit is pincode 1     robert welke cijfers heb je allemaal genoemt in je cijferlijst?

hillo


wicky the viking

Citaat van: vieffan op mei 01, 2006, 17:08:39 PM
35*1984+???? /3/24
  dit is pincode 1     robert welke cijfers heb je allemaal genoemt in je cijferlijst?

:o ik heb geen flauw idee welke cijferlijst wordt bedoelt  :o
- iemand een suggestie welke er bedoelt wordt ?
Rare Jongens ,
Die Romeinen

hillo

ja, die ene van je aanmeldingsformulier!

wicky the viking

dan hebben we een probleem ;
want ik moest enige weken terug mijn pc formatteren
en ik ben dus echt alles kwijt geraakt
inclusief het aanmeldingsformulier
Rare Jongens ,
Die Romeinen

hillo

jongens, dit gaat dus nooit lukken! Zowel Jorg, als Marloes, als Robert hebben hun lijstje niet meer en weten dus het antwoord op hun vraag niet. Daardoor kunnen we de code's niet correct maken! Hoe moet dit nu verder :)

Jorg

een deal maken met de spelleiding? Onze lijstje terugkopen in ruil voor de helft van het speelgeld?
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

hillo

ja, zoiets lijkt me wel een idee ja ;D

Jorg

ik bedoel zonder die lijstjes is deze opdracht sowieso mislukt, de kans dat een gok juist is is 1 op zoveel duizend. Daarnaast kunnen ze van pas komen in de rest van het spel.
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

Mystery1

Ikzelf heb het formulier ook niet meer!  :-X